Get Adobe Flash player
Spis treści
CO TO SĄ ZABURZENIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ?
CO TO SĄ ZABURZENIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ?
Wszystkie strony

Jolanta Matuszyk-Grabska

 

W bieżącym roku szkolnym 2019/2020 tematem koncepcji pracy jest:

RUCH I DOTYK, DŹWIĘK I MOWA KAŻDY PRZEDSZKOLAK TO MĄDRA GŁOWA.

INTEGRACJA SENSORYCZNA - DZIAŁANIA WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ DZIECI.

Dlatego też postanowiłam podzielić się z rodzicami informacjami jakie udało mi się zebrać na dany temat. Najważniejsze według mnie jest pytanie „Czy u mojego dziecka występują takie zaburzenia?" Aby sobie na nie odpowiedzieć należy prześledzić wskaźniki podane niżej. Jeśli choć kilka z nich występuje u dziecka wskazana jest wizyta u specjalisty, który indywidualnie opracuje ćwiczenia pomocne w opanowaniu problemu.

Zaburzenia integracji sensorycznej nie mijają samoczynnie.

Integracja sensoryczna to zachodzący w układzie nerwowym proces organizacji wrażeń zmysłowych (wzrokowych, słuchowych, dotykowych, pochodzących z ruchu i grawitacji, węchowych, smakowych), które docierają do człowieka. Pozwala on prawidłowo odbierać i interpretować bodźce zmysłowe, dzięki czemu umożliwia nam reagowanie adekwatne do sytuacji (odpowiedź ruchowa, jak też myślowa).